22/10

Hej allihopa!

Idag hade vi, som går i tvåan, praktisk lära på By - salongen. Mellan kl 9.00 till klockan 12.00 hade vi teori. Idag gick vi igenom färgstjärnan igen, för att se att man kommer ihåg:), och färgförändrande behandlingar. Tillexempel toning, lättfärg, oxidationsfärg och blondering.
På eftermiddagen, klockan 13.00, kom våra kunder för klipp och gråhårsfärgning. (Med det menas inte att man färgar kunden grå, utan att man färgar bort det grå.:) )

Jag applicerade en medelbrun färg över hela håret, sedan lade vi tre foliepaket fram för att få lite effekt.
Jag toppade igenom frisyren hon hade sedan innan. För att få en lite tuffare frisyr som också är lättare att "busa till", så pointade när jag klippte frisyren, istället för att bara klippa rakt av så klippte jag det lite flikigare. 
 
Här kommer lite bilder från dagen...








Vad tycker ni? :)

/ Sophie

                                                                                



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0